openerp-dutch team mailing list archive

Re: Postcode / geolocatie integratie in OpenERP, iets om gezamenlijk te doen?

Dag Marcel,

Ik heb deze database een jaartje terug tegen het licht gehouden. Er
zaten toen veel omissies in en onjuistheden. Voor mij teveel om in te
zetten.

Dat gezegd hebbend, de informatieset is rijker dan die van geonames,
aangezien ook de letters meegenomen worden. De interface is imho niet
generiek, daarvoor moet deze ook buiten NL: bruikbaar zijn en dat is
zeker niet het geval. geonames is hiervoor de betere kandidaat. Als
beide projecten samen gaan werken, kan er wellicht iets moois ontstaan.

Een idee zou kunnen zijn om een interface te schrijven naar tnt voor het
ophalen van postcodes op basis van adres/wpl en de aldus geoogste data
centraal te verzamelen. Op die manier bouw je geleidelijk een tweede
bron van hoge kwaliteit. Die is dan weer te integreren met geonames,
zodat de rest er ook iets aan heeft.

Lijkt mij een interessant project worden.

BTW, de format-specs van geonames postcodes zijn verwerkt in het Account
Banking Framework voor het herkennen en scheiden van postcodes in
internationale plaatsnamen. Dit is zo om te zetten in een generieke
format-checker voor OpenERP. Iets is beter dan niets.

Just my 2c.
--
Pieter J. Kersten

Op dinsdag 15-06-2010 om 10:57 uur [tijdzone +0200], schreef Marcel van
der Boom: