openerp-dutch team mailing list archive

Vertaling van Tax

Hallo,

Ik wil graag de vertaling van het woord "Tax" en "Taxes" ter discussie
brengen.

De velden zijn geheel terecht vertaald in "Belasting" en "Belastingen".

Ik begrijp dat het mogelijk is meerdere soorten belastingen toe te voegen
aan OpenERP. Ik begrijp ook dat BTW een soort belasting is.

Nu worden in Nederland, bij mijn weten, geen andere belastingen toegevoegd,
zoals dat gebeurt met BTW.

Nu krijg ik hier telkens vragen over en ik vind het goed om de vertaling te
heroverwegen. Ik denk namelijk dat een vertaling naar BTW beter aansluit bij
de behoefte en de herkenbaarheid van de velden.

Mijn vraag aan de community is dan ook; "Is er een goede reden om TAX niet
te vertalen als zijnde BTW"?

Ik hoor graag van jullie.

Erwin van der Ploeg

Follow ups