openerp-i18n-dutch team mailing list archive

Re: Vertaalteam

Dag Sam,

Dank je wel voor je interesse. Voor bijdragen aan het vertaalproces hoef je echter geen lid te zijn. Je kunt ook als niet-lid voorstellen voor vertalingen indienen. De teamleden zullen deze dan na redigeren goedkeuren.

Het zou inderdaad mooi zijn als alle inspanningen zouden bijdragen tot één vertaling. Een uniforme Nederlandse vertaling is m.i. echter alleen mogelijk als we ook uitsluitend Nederlandse termen, spreek- en zegswijzen hanteren. Vlaamse termen kunnen soms fundamenteel anders zijn. Niet onbegrijpelijk voor Nederlanders, maar anders en soms bevreemdend. Het lijkt mij dat je als Vlaming overwegend een voorkeur aan de dag zult leggen voor deze Vlaamse termen, spreek- en zegswijzen. Als niet-lid zullen je bijdragen door het team worden geredigeerd en waar nodig gecorrigeerd, maar als lid kan je vertalingen rechtstreeks inschieten. Daarmee zou je de uniformiteit kunnen doorbreken.

Hoe kijk je hier zelf tegenaan?

Met vriendelijke groet,
--
Pieter J. Kersten****