Re: assembler til linux?

Thomas M. wrote:

>  Jeg har en .asm fil fra dos, som jeg gerne skulle have compilet til dos
> :) Det er en packetdriver til et netkort (fra crynwr samlingen), som jeg
> gerne vil have ændret lidt (fjernet noget tekst, som virker forstyrende).
>
>  Det må kunne lade sig gøre under linux, men hur? Det skal helst ende i en
> .com fil til dos....

I så fald bør du anvende en DOS-assembler. Den kan sikkert
køre under en dos-box, TurboC++ og TurboAsm fungerer i hvertfald,
men man skal nok starte "ren" dos for at få driveren testet.

Under Linux er det enste jeg kender til  krydsoversætteren Cygnus GnuC
(kodegenering til Win32). Men dette oversætter værken disse DOS-assemblerprogrammer
eller giver DOS kode (kun win9x/NT).

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2