Re: Svenska tecken...

Johan Andersson wrote:

> Jodå. Innan, när jag använde RedHat 5.0, så fungerade svenska tecken utmärkt.
> Det gör dom fortfarande med 2.0.32 kernelen, som följer med RH5.0. Men sedan
> efter det så har jag haft problem med det.

Måske fordi der er kommet NLS og fat-32/joliet support i kernerne.
Dermed er tegnsæt behandlingen muligvis ændret.

Men med kernel 2.0.37pre (og mindre) kan jeg sagtens lave filer
med æøåÆØÅ :

echo "test" > FilæøåÆØÅäöåÄÖÅ
ls -la F*
total 36
-rw-r--r--   1 frank    users           5 jan 18 20:23 FilæøåÆØÅäöåÄÖÅ

Så måske det er et Redhat problem eller opsætning af bash/tcsh, eller ....

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2