RE: Hjælp til installations script.

Ok, skåret ud i pap:

1) Recompiler din nuværende kerne til at have support for ramdisk.
(Evt. indsæt 'rd'-modulet hvis du kører en grund-installation.)    #
husk support for minix hvis du bruger nedenstående eksempler!
2) Initialiser ramdisken:

	dd if=/dev/zero of=/dev/ram bs=1024 count=2048
# count= .. er størrelsen på ramdisken (her 2Mb)
	mkfs.minix /dev/ram
# eller mke2fs ...  minix er dejligt lille
	mount -t minix /dev/ram /mnt

3) Kopier filerne du skal bruge til /mnt			# =
ramdisken
4) Flyt indhold + den kerne du vil bruge til floppy'en:

	umount /mnt
	dd if=/dev/ram bs=1024 count=2048 | gzip -9 > ramdisk.gz
	size=$(ls -s vmlinuz)				# find
størrelsen af kernen
	set -- $size
	kernsize=$1

	dd if=vmlinuz of=/dev/fd0 bs=1024
	offset=$(($kernsize+2))				# hele kernen +
'lidt slip'
	dd if=ramdisk.gz of=/dev/fd0 bs=1024 seek=$offset
	flags=$(($offset+16384))			# 16384 =
PROMPT_RAMDISK=0
	rdev /dev/fd0 /dev/fd0
	rdev -r /dev/fd0 $flags

.. reboot med disken i /dev/fd0.   Et voila!

Sværrer er det ikke.    Se evt. ramdisk.txt under /usr/src/linux.    Den
har en god forklaring på 'flags=$offset+16384'.

HUSK!   Din bootkerne skal have support for ramdisk + minix

(p.s:  ovenstående virker for mig ....)