Re: To problemer: Cdrom og Mail

Kenneth Laulund Nielsen wrote:

> Problem 1:
>
> jeg intalllerede RedHat 5.2, for et stykke tid siden og nu har jeg så
> fået et cdrom drev mere, jeg kan kun mounte det ene som cdrom og jeg ved
> ikke hvad jeg skal gøre for at finde det andet, når jeg prøver at
> skrive: mount /dev/hdc /mnt/cdrom2 sker der ikke andent end: hdc not
> valid block-device........håber der er en som kan hjælpe
>
> jeg har prøvet noget med ln -a etellerandet...

Ikke løsningen. /dev/hdc burde være oprettet (hvis du ikke har ændre den)
Filen oprettes med info om hvilken enhed det er med "mknod", eller
passende scipts i den distibution man anvender.
Fejlen kan også være at driveren (IDE) ikke har fundet nummer 2 IDE controller
(EIDE består i praksis af 2 stk IDE controllere, med hver sine I/O og
IRQ adresser).

Har du husket at sætte jumpere på cdrom drevet korrekt som master.
Win9x er ofte ligeglad med forkerte indstillinger. Den går jo
alligevel ned ret så ofte.....

> Problem 2:
>
> sen jeg vil sende post til andre bruger som root får jeg et brev tilbage
> hvor der står at brugeren ikke existere men jeg kan godt logge på som
> den bruger, hvad skal det betyde ?????
>
> ps. jeg bruger sendmail og RedHat 5.2

Kig i log filer under /var/log, evt. /var/log/mail.*
Muligvis en forkert opsætning, muligvis problemer med domænenavn
eller andet.

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2