Re: tar - hvad gør jeg galt?

>Filnavn: communicator-v45-export.x86-unknown-linux2.0.tar.gz
>(Er det et lidt spøjst navn?)
>
>gunzip fjerner .gz og jeg prøver tar -x på filen. Jeg får dog bare en blank
>linie (ingen extraction eller prompt eller noget som helst andet), venter
>et stykke tid men nej, enter producere bare flere blanke linier; ^Z skriver
>stopped og så får jeg et prompt. Men ingen filer extraxted.
>
>Når jeg kigger på den i WinZip kan jeg se install filer og en del andre
>ting, så noget er der derinde!
>
>Jeg kan i det hele taget ikke lave noget med tar undtagen at køre uden
> [...]

Jeg har lige downloaded samme Netscape og installeret uden problemer.

 1. Jeg gunzip'ede den.

 2. Dernæst brugte jeg tar således: "tar xvf <blablafilnavn>" (præcis
således) og svup så har tar lavet en (mystisk lydende) underfolder, hvori
der du kører "ns-install" for at installere Netscape (som root,
selvfølgelig).

mvh
Peter Thorsager