Re: Bootmanager, LILO

On Wed, 27 Jan 1999, Quercus, Inc. wrote:

> Hej
> Jeg er lige startet med linux og vil gerne kører windows98 og Linux
> samtidig.
> Jeg har en PriMaster HD som windows98 kører på og så har jeg en PriSlave,
> som jeg havde tænkt mig skulle kører 3 partitioner Linux (swap og selv
> Linux) og så en 4. Fat32
> Jeg har set lidt på LILO, men ville ikke installere den under selv Linux
> installationen. Kan man downloade den et sted, eller ligger den på Linux
> CD'en fra SSLUG. Jeg skal formatere med w98 HD alligvel og vil så der køre
> [...]

De nemeste er nok at først installere win98 *føj* og så installera Linux
og lade den passe lilo du ikke fulstændigt automagiskt men be den lægge
sig i MBR på /dev/hda (primary ide master) og boote linux fra /dev/hdaX
(primary ide slave partition X).

/Lars
Student at Department of Computer Science
University of Copenhagen
http://www.diku.dk/students/larsj/