Re: glibc

jad@xxxxxxxxxxxxxxx wrote:

> Jeg har et besynderligt problem: jeg prøver at installere
> den glibc, som ligger på min Slackware CD (3.6). Hvis jeg
> pakker den ud med tar til eget dir, så går alt godt, men
> når jeg prøver at gøre det samme til /, så dør maskinen
> helt og aldeles, når den har pakket /usr/lib/libc.a ud og
> fortæller mig at den er igang med libc.so.? - den ikke bare
> dør, den _D_Ø_R_!!!! Det eneste jeg kan gøre er at trykke
> den hårde reset knap og derefter reparere filsystemet, som
> er fyldt med fejl.

Du er øjensynlig ved at opdatere en vital lib-fil der er i brug,
og libc.so... bruges af de fleste programmer.
Check lige hvad der ligger af /usr/lib/libc filer i forvejen
og opdater dem evt. manuelt dvs. udpak i /tmp/lib og kopier
dem over der ikke findes i forvejen.
Det er ikke helt uproblemetatisk at opgradere libc.so men min
/usr/lib/libc.so har følgende :

  /* GNU ld script
   Use the shared library, but some functions are only in
   the static library, so try that secondarily.  */
  GROUP ( /lib/libc.so.6 /usr/lib/libc_nonshared.a )

Læs hellere nogle slackware vejledninger om hvordan man opgraderer,
da det ikke er helt nemt. Man sparker nemt benene væk under det kørende
system :(

Til opggraderingen for Debian 2.0 er lavet en speciel vejledning,
for at undgå dette problem. Slackware må have noget lignende.

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2