Re: Oprettelse af tty devices.

>Menuprogrammet bruger ptyp0-500 hvordan opretter jeg disse. Er det nok
bare
>at køre mknod eller skal man som på en SCO-open fortælle operativsystemet
om
>disse nye tty'er

Device filerne er ikke 'rigtige' filer (ligesom diskfiler) - der er knyttet
to tal til hvert device, et 'major number' og et 'minor number', som kernen
bruger til at finde rundt i nogle interne tabelller med. Jeg tror, du skal
ind og ændre lidt på tty device driveren i kernen - se 'Kernel Hacker's
Guide'
på http://khg.redhat.com/HyperNews/get/khg.html. Desværre mangler afsnittet
om tty drivers, men der er dog en henvisning til en bog, som skulle være
god.
Men prøv først at kigge på det, der ligger online, og se om du evt kan
finde
stedet i kernesourcen. Umiddelbart vil jeg tro, der bare skal ændres på en
konstant eller to.

>Er det muligt f.eks. at oprette et bibliotek under dev indeholdene ttyer
men
>navnene 1 - 500
>
>f.eks.:
>/dev/pts/1
>/dev/pts/2
>osv.

Jeg mener ikke der skulle være noget i vejen for at oprettet device nodes
andre steder i filsystemet end i /dev - som antydet ovf er det vigtige jo
major/minor tallene. Man kan jo da også lave (hard eller soft) links til
devices - se fx /dev/mouse.