RPM-udgave af 2.2.1 kernen nu på ftp.sslug.dk

Jeg har forsøgt at pakke en oversat 2.2.1 kernen sammen i
RPM format. Resultatet kan nu ses - sammen med de nødvendige
updates - på ftp://ftp.sslug.dk/pub/rpm/kernel-2.2-updates/

OBS: Selv om rpm-pakken bygger på Red Hat's normale måde
at lave en kernel RPM pakke, så er der to ting jeg har
udeladt:

1) pcmcia support er IKKE med (der var bøvl med at få
   den oversat)
2) ibcs heller ikke

Red Hat's "kernelcfg" værktøj virker nok heller ikke, efter
at man har installeret den nye kerne - jeg har ikke opdateret
"module-info" filen så den passer til alle de nye moduler.

Man skal også være opmærksom på at der er mange nye moduler,
og en del moduler som opfører sig anderledes end de gjorde med
Linux 2.0. Især tænker jeg på moduler til lydkort, og til
parallel-porten. Selv har jeg en almindelig parallelport,
og et SoundBlaster 16 lydkort - det kræver disse linier i
/etc/conf.modules:

   # For 2.1 parallel printer support - necessary.
   alias char-major-6 lp
   alias parport_lowlevel parport_pc
   options parport_pc io=0x378 irq=7

   # For 2.1 modular sound driver.
   alias char-major-14 sb
   options sb io=0x220 irq=5 dma=1 dma16=5 mpu_io=0x330
   options opl3 io=0x388

Bemærk også at printer-porten for de fleste nu vil hedde
/dev/lp0, og IKKE /dev/lp1 som i "gamle" (2.0) dage.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the