Re: Hvad sker der med min maskine ??

storner@xxxxxxxx wrote:

> "boot disk" = Harddisk eller diskette ?

> Hvis det er boot fra harddisk, så gætter jeg på at du har
> installeret en ny kerne uden at køre "lilo" bagefter.
> Boot fra floppy - f.eks. install-disketten - med angivelse
> af din root-partition: "root=/dev/hda6" eller hvor den nu
> er. Ret evt. /etc/lilo.conf, kør /sbin/lilo, og du skulle
> være oppe igen.
>
> Hvis det er boot fra en floppy, så er der formentlig blot
> en syg sektor på disketten. Brug en ny, og sørg for at
> formattere den inden du laver den til en Linux boot diskette.
> (Quick format er IKKE godt nok).

Jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok.

Jeg har lige købt en ny HD, og ville nu instl. Linux RedHat 5.1

D.v.s. en ny install på et HELT rent system. Først booter jeg op
fra en DOS-disk. Laver så en boot-disk fra crom'ens Imagesbibliotek,
den der hedder boot.img.
Det går fint. Jeg har enda lavet 3 boot-disk's for at være sikker på
at der bare er en der virker. Men hver gang det samme :

uncompressing linux...

CRC

-- SYSTEN HALTED

Jeg har prøvet at boote op direkte fra mit cdrom, med autoboot, men
det kan den heller ikke.

Nogen ide ??

Jeg har en mistanke om at det er mit ram-modul der er stået af ??
Hvis jeg prøver at bruge Norton Diagnostic, får jeg bare at vide :

NOT ENOGH MEMORY TO RUN PROGRAM  ?? Jeg har 64 Mb SDram  ??

Kristian

--
BEMÆRK --- NY E-MAIL ADRESSE --- BEMÆRK --- NY E-MAIL ADRESSE

E-mail   - mailto:Thorbye@xxxxxxxxxxx
ICQ      - http://wwp.mirabilis.com/3374213
Homepage - http://heima.olivant.fo/~thorbye/