RE: Mylex controller og linux

-----Original Message-----
From: storner@xxxxxxxx [mailto:storner@xxxxxxxx]
Sent: 29. januar 1999 22:21
To: sslug-misc@xxxxxxxx
Subject: Re: [MISC] Mylex controller og linux

In
<000301be4b78$0e2de4c0$10fea8c0@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
"Bent Larsen" <b.larsen@xxxxxxxxxx> writes:

>Jeg prøver at få en Mylex Raid Controller til at
>køre i en Pentium-ting.
>Der sidder også en NCR baseret SCSI controller i
>maskinen.
>Redhat har ikke umiddelbart support for Mylex.

Mylex er det der i Linux sammenhæng hedder
"BusLogic".
De har normalt gode relationer til Linux folket,
så jeg
ville blive overrasket hvis der ikke findes en
Linux driver
til din controller. Hvad er det for en model ?

Jeg har forsøgt mig med buslogic drivere uden
held...

Det er en DAC960.

>Jeg har fundet nogle drivere til Mylex på
>www.dandaleion.com som tilsyneladende, hvis man
>bygger en kerne med dem, kan se controlleren.
>Er der nogen der har en ide til hvordan man kan
få
>driveren ind under installationen ?

Ikke så svært - du laver din kerne så alt hvad der
skal
bruges til installationen er indbygget i kernen
(ingen
moduler). Du skal i al fald have support for
msdos,
iso9660, ext2 og proc filsystemerne, og for
loop-mounts
og ram disk. Og så selvfølgelig begge dine scsi
drivere
indbygget.

>Hvis jeg laver en boot disk efterfølgende, går
>kenen i panik og påstår at den ikke kan finde en
>root partition, hvilket også er rigtigt, for den
>ligger på disken der sidder på NCR controlleren -
>den kan jeg bare ikke se....

Jeg tror problemet er, at du skal have begge scsi
driverne bygget ind i kernen. Så burde den kunne
se devices på såvel NCR som Mylex controllerne.
Men det kan godt være, at der er nogle diske som
skifter navn (sda -> sdb) hvis du har diske på
begge controllere. Så må du give LILO/loadlin en
"root=/dev/sdXX" parameter for at den kan finde
din root-device.

Den må forsøges, men jeg er ikke nået så langt at
jeg får en lilo prompt. Men det kan vel være fordi
jeg har lavet disketten med en make zdisk - jeg
har været lidt forsigtig med at prøve andet - men
det må vel kunne lade sig gøre at lave et sæt
disketter så man ender op med en lilo prompt ?

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a
race between engineers
                   |  universe which is trying to
create bigger fools.
                   |  So far, the universe is