Re: Problem rpm -Va Redhat 5.2 intel

In <000701be4c4c$993586c0$167411c3@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> "Michael Nielsen" <micke23@xxxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Når jeg skriver rpm -Va i min linux lige når jeg har installeret det så får jeg följende
>resultat....

Ikke usædvanligt. Forklaring følger:

>missing /etc/printcap

Du har ikke defineret nogen printere endnu.

>S.5....T c /etc/services

Installation af linuxconf pakken ændrer i /etc/services. Denne pakke
installeres per default. "c" inden filnavnet betyder i øvrigt at det
er en konfigurations-fil, og dem er det jo OK er ændre.

>.M...... /usr/bin/X11
>.M...... /usr/lib/X11
>.M...... /usr/tmp

Alle disse er symlinks. rpm kan ikke finde ud af mode på symlinks
(det giver ikke nogen mening), og i den nyeste beta-version af rpm
er den da også holdt op med at checke det.

>......G. /dev/tty0

Ejerskab af tty-devices ændres når man logger ind på en tty.

>missing /var/log/getty.log

Du har endnu ikke brugt getty-programmet. Det installeres som
standard, men bruges ikke.

Alt i alt: Ikke noget der ser underligt ud. 'rpm -Va' er en udmærket
kommando, men man skal tage dens resultater med et gran salt.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the