Re: IP-Masquerading og accounting

> Hej LUG'gere...
>
> Jeg er (for tiende gang) gået i gang med at sætte mit kollegies server op.
> Denne server skal forbinde vores LAN med Internettet. Dette virker også
fint med IP Masquerading, men da telefonregninger desværre ikke betaler sig
selv, leder vi efter en løsning hvor 'systemet' registreret hvornår den
respektive bruger logger på- og af (og dette i det 'billige' tidsrum).
> Det skal bare være sådan at serveren med diald ringer op når en bruger vil
på nettet (i det tilladte tidsrum).
> Sikkerheden/bruger identifikationen må ikke bare ligge i IP'et på
klienten, men en eller anden måde at autorisere på.

> Jeg håber at nogen har lyst til at diskutere forskellige løsninger her i
gruppen, da jeg er meget overbevist om at MANGE udover mig leder efter et
sådant system.

> Med venlig hilsen
> Morten Gade Sørensen
>

>Kan du ikke lave en accounting for hver ip og så ett script der bruger
>DHCP loggen. Hvis de er de ni bruger :)

Jo... men hvordan :-)
btw: Vi kører ikke med DHCP ... bare faste private ip-numre..

Mvh
Morten