Re: 2 netkort ( Hvorn ? )

root wrote:

> jeg læste lige manualen over kortet ( default settings )
>
> IO Address:                                          300H
> Interrupt Request Channel                   IRQ3
> Boot ROM                                             Disabled
> Cabling selection:                                  BNC/TPI Auto detect
> PnP function                                           Non-PnP mode
>
> jeg ved ikke om det betyder at plug n play er disablet el. hvad ?
> men med disse oplysninger må man da kunne få det til at virke !!

Ja, hvis IRQ og IO er "frie". IRQ3 anvendes ofte af com2 /ttyS1
men under linux burde det virke, forudsat din com2 ikke er et ISA kort.
IO = 300H, hvis den er ledig så også ok.
Ellers må du ændre opsætningen med medfølgende setup program.

PS. anvend ikke visse IO adresser der også anvendes til bundkortet,
det gjorde at PC'en slet ikke ville starte ordentligt.
Måtte forbi en gammeldags PC uden PnP for at tilordne netkortet
fornuftige adresser. (kan desværre ikke huske adressen, men det
var sidst i 0x2nn serien)

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2