Re: root login p�edhat

Rasmus Kjærem Nielsen wrote:
> jeg vil gerne kunne logge ind på min redhat 5.2 som root
Altså telnet'e ind som root?

Jeg gider ikke belære om, at dette er en dårlig ide (for det ved du
sikkert godt allerede).

Prøv at fjerne følgende linie i /etc/pam.d/login:
auth    required   /lib/security/pam_securetty.so

> jeg har været inde i /etc/ftpusers og slettet root fra listen, hvad mangler jeg at gøre ?
ftpusers har i en standard RH kun med FTP at gøre, så vidt jeg ved. I
øvrigt en underlig fil; man skulle tro, at brugerne i filen _gerne_
måtte FTP'e ind på maskinen; men så er det i virkeligheden omvendt...
Nogle gange er Unix altså for indforstået.

--
Troels Arvin
Copenhagen, Denmark