Re: Erfaringer med Dual/Quad Pentium II ??????

Mads Bondo Dydensborg wrote

 --klip

--
.
.

> og, spawn_thread_that_compute starter en raekke traade der starte
> uafhaengige beregninger baseret paa vaerdien af i, kan det program jo
> ret nemt laves til at udnytte flere processorer. (Linux vil fordele
> traadene paa flere CPU'er for dig.)

Jeg hopper lige på tråden her, da vi også er ved at anskaffe en
DUAL/Pent/Linux.
Det er meget fint at man kan skrive kode, der kan udnytte SMP, men kan
man oversætte sin eksisterende kode til at benytte SMP direkte ?

F.eks. på SGI maskiner, kan jeg benytte mig af switchen '-pfa' der
parallelliser koden.
Den kode jeg bruger (en finite difference kode) gav med denne
kompilering et speedup på 380 % på 4 CPU på en SGI..

Det ville være meget handy hvis jeg kunne skrive 'f77 psv.f -pfa -O3 -o
psv' og få en PSV der kan benytte begge processorer ..

eller måske kendes der til noget software der eventuelt kunne
parallerisere ens kode (på den vis som Mads beskrev i forrige mail), så
man selv kunne kompilere den med en almindelig compiler ?

mvh
Thomas Mejer Hansen