Re: vgetty !

Joachim Holst wrote:

> Jag har införskaffat mig ett modem som bygger på rockwells chipset.
> Jag kör vgetty tillsammans med detta som telefonsvarare.
>
> Mitt problem är att modemet hänger sig emellanåt när någon har ringt in.
> Inte bra :-(
>
> Någon som har ett tips om vad det kan vara eller som kan hjälpa mig med ett
> script som plockar ner vgetty om modemet är on-line i mer än 5 minuter ??

Muligvis er det lidt mgetty/vgetty specifikt.
Se også newsgruppen "de.alt.comm.mgetty"

Hvis der ikke sker noget på serielporten, så kan du jo checke
for hvornår der sidst har været læst/skrevet på /dev/ttyS?
og lave en kill på  en evt. vgetty .

Jeg lavede for længe siden (1985) et ftimeout program
der minder om timeout funktionen i tcsh og autologout.
Den kræver dog at samme program som startede vgetty også skal
starte ftimeout. (kill af parent-id)

Men evt. kan blot et filter af "ps xa|grep vgetty" og check af
sidste gang der har været data, gøre tricket.

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2