Re: Organisering af firewall/webserver - hvordan?

Hej,

>"512 Mbs"? Mener du 512 Mbps (Monstervild forbindelse)? eller står Mbs for
>Kbps :-)

Selvfølgelig, det gik lidt hurtigt... ;-)

Det jeg havde forestillet mig, var at køre FW og WWW Cache på samme maskine
- eller er det noget l***...? Skal MAIL på ydersiden af FW...? For
nuværende har de en Exchange server på indersiden af FW (men det virker
ikke, så det siger ikke så meget... ;-)

For at illustrare min idé, er her en lille "tegning".

	 ________
	|        |
	|________|  TeleDK router

          ____|___
FW/      |        |_______________________
WEBPROXY |________|     ____|___     _____|____
	     |        |        |   |          |
	     |        |________|   |__________| MAIL
	     |	        WEB
	    LAN

(Okay jeg er IKKE god til ascii tegning - det tog også en helvedes tid.... ;-)

3 netkort i FW/Proxy.
WEB og MAIL på eget lille netværk.
Er det brugbart...?

mvh./Best regards
Juri

  Juri Jensen
  Macintosh/Linux installation & administration
  Member of the worlds largest Linux User Group: SSLUG (www.sslug.dk)
  email: juri_j@xxxxxxxxxx/juri_j@xxxxxxxxx/lsys@xxxxxxxxxxxx
  "Open Source: It's all about making software that doesn't suck!!"

                 		   --- Eric Raymond