Re: DHCP og dip

On 07-02-99, at 23:09, Sebastian Neumann wrote:

>Jeg har læst lidt om DIP og om at kalde op til en ISP. Men, jeg vil
>gerne have det sådan at jeg har en DHCP server kørende på min linux
>maskine ( RH 5.0 ) som udslynger IP adresser til ca. 8 klienter. Men
>hvordan laver man egentlig en DHCP server på linux, kunne ikke rigtig
>finde en how-to på cden !
Det er ekstremt nemt.
Du installerer DHCPd pakken.
Derefter skal du rette i /etc/dhcp.conf (eller er det /etc/dhcpd.conf)

Lav en "man dhcpd" efter installering af pakken.

I conf filen skal opsættes som minum et IP-range som serven kan uddele.
Man kan også opsætte domæne, dns, gateway og andre spændende sager.

Jeg har en conffil du kan få hvis det er interessant

>Disse klienter skal så bruge min linux maskine til at koble videre op
>til min ISP. Jeg tænkte på om det kunne lade sig gøre med DIP ??????
Det aner jeg desværre intet om...

/Lasse