Re: Linux og PPP

> Jeg har efter en del problemer endelig fået Linux til at køre på min
> maskine. Nu skulle jeg gerne have mit modem til at køre og har derfor fulgt
> SSLUG's egen bog "Linux - Friheden til at vælge" i hvordan dette gøres. Jeg
> bruger Teledanmark.
>
> Jeg har opsat Linux nøjagtigt som der står i bogen, men når jeg starter
> "Usernet" og trykker på min PPP-connection bliver den først gul og modemet
> ringer på.... kommer med de velkendte lyde og får forbindelse med
> teledanmark. Herefter sker der bare ikke mere... farven forbliver gul og
> [...]

Der kan være mange problemer med ppp-forbindelser. Det hænger sammen med de
logon-rutiner diverse udbydere har.

For at se præcis hvor det går galt kan du slå debugging til under forbindelsen.

Debug informationerne skrives i filen /var/log/messages. Du kan se den f.eks
ved at skrive "tail /var/log/messages"
Hvis du skriver "tail -f /var/log/messages" i en xterm inden du forsøger at
starte forbindelse, vil du kunne se hvad der foregår.

Hvis du ikke selv ud fra de informationer der står i loggen kan løse problemet,
så prøv evt at sende *et udsnit* af loggen med. Så kan det være der er andre der kan
hjælpe med problemet.

Kig evt på
www.sslug.dk/internet.html

mvh