vmlinuz version

Hejsa

Jeg er nu endelig nået så langt med min linux at jeg vil til at bruge
det noget oftere (takket være "Linux -Friheden til at vælge", uden den
ville jeg stadig ligne et stort spørgsmåltegn i hovedet (nu ligner jeg
kun et lille :))). Derfor vil jeg gerne slippe af med at bruge min
diskette hver gang jeg skal boote (kan ikke bruge LILO da min linux
partition ligger over cylinder 1024).

Derfor har jeg tænkt mig at benytte linuxbogens bootforslag, om at
lave en menu når windows booter. Dertil har jeg et spørgsmål. Jeg har
tilsyneladende to versioner af min kernel. En vmlinuz-2.0.36.0.7 og en
vmlinuz-2.0.36.1 tror jeg nok de hedder (det er ihvertfald hhv *.0.7
og *.1). Hvilken af disse to skal jeg bruge? Dvs hvordan finder jeg ud
af hvad det er for en af dem som der bruges når jeg booter med min
diskette?

På forhånd tak
Morten Thomsen

This Message was sent from