Re: SIOCADDRT: Could not detect network!

Ulrik Buchholtz wrote:

> Det er en fejlmeddelelse jeg får under boot.
> Er der nogen der ved hvad årsagen er og
> hvordan problemet afhjælpes?
>
> Det eneste netværk der er sat op under boot
> er et ne2k-pci netkort.

Har jeg ozze fået; hmm, ikke helt sikker (memory loss), mener det skyldtes enten
IRQ/IO overlap mellem netkortet og noget andet hardware, eller et DNS problem.
Kan modulet til din NIC loades? Se det med insmod/lsmod.
Du har s'fø'li' kompileret support for net i kernen og for modulet til din NIC?
Optræder NIC'en i 'cat /proc/net' ?
Ellers gå NET3-HOWTO igennem igen.
--
Mogens Valentin - monz@xxxxxxxxx - monz@xxxxxxx - http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindows, Netscape...