Re: Sv: PPP Problem!

Morten wrote:

> Jeps Jeg kører med ISDN - Har efterhånden brugt lidt for mange configureringsværktøjer til at jeg i grunden synes at det er helt overskueligt:
> Kppp - brugt i starten - Giver OK resultater til at koble fornuftigt op - uden af der sker mere end ovenfor nævnt.
> linuxcfg brugt for at få tilpasset - (svarer vel til netcfg??(Som også er brugt))
> I det sidste tilfælde tester jeg af med usernet - Interessant resultat: For det første kommer der aldrig forbindelse (dvs. forbindelsen ser op TA'en OK ud, men der er konstant "GULT" OG
> [...]

Jeg har skrevet det flere gange, hvis disse "smarte" scripts til
opsætning af pppd ikke virker, så lav selv dit chatscript, /etc/options
og ppp-on/off script. Det er faktisk ikke så svært, og der ligger
mange eksempler i mail-arkivet og på http://www.sslug.dk/internet.html

1) man har styr på hvad der sker.
2) kan med "man pppd" se hvilke options der findes
3) lave log på chatscript hvis man misætænker denne ikke virker.
4) er uafhængig af hel/halv fungerende ppp-opsætningsprogrammer
   som lægger config-filer alle mulige andre steder.
   Hvert program er forskellig, og virker på sin egen måde :(
   .... selvom de kalder den samme "chat" og "pppd" .

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2