Re: Sv: elementaert spoergsmaal om skaermopsaetning

On Mon, 15 Feb 1999, Rolf Kjoeller wrote:

> Hej Mogens - tak for dit svar. Jeg har prøvet at redigere i XF86Config, og
> har fundet ud af, hvordan man kan styre hvilken opløsning, der bliver
> valgt, men der er to problemer, jeg ikke kan løse. For det første ville jeg
> gerne have større farvedybde end 8 bit, men hvis jeg undlader at skrive
> modes ind i 8-bit-sektionen, kan jeg ikke starte x-windows fordi den server
> jeg bruger (SVGA) vil have 8-bit-farver som default. Hvor kan man ændre
> defaultfarvedybden, det ser ud til at være i en anden fil end denne?

Hvis du starter med startx så se det:
startx -bpp 16/24/32
hvis du starter via xdm (init 4/5 alt efter distribution):
så kig i filen:
/etc/X11/xdm/Xservers (dette kan også varriere fra distrib til d.)og ret
linjen så den ligner dette
:0 local /usr/X11R6/bin/X -bpp 32

--
  Morten Bøgeskov (email: morten@xxxxxxxxxxx)

This definately rates a 9.0 on my wierd-shit-o-meter.