Re: ufredelig sameksistens: Red Hat 5.2 vs. Win98

Rolf Kjoeller wrote:
> Problemet er, at når Linux er installeret, bliver cdrom-brænderen
> F: til D:, D: til E:, E: til F: og cddrevet F: til G:. Denne ombytning
> medfører, at jeg ikke kan starte nogen af mine Windowsprogrammer;
> en ret alvorlig bivirkning. Samtidig kan jeg ikke længere få adgang
> til de oprindelige D: og E:-drev fra dos, kun via Win98. Hvis jeg sletter
> Linux-partitionerne ved hjælp af pqmagic, falder alt på plads igen.
>
> Min fornemmelse er, at Linux laver rod i partitionstabellen på grund
> af den scsi-controller, som ikke kan identificeres, men jeg ved det ikke.

Prøv at gå ind i windows og sætte drevbogstaverne manuelt. Jeg havde et
lignende problem, da jeg havde flere CD-drev og hardiske der ofte blev
ompartioneret. Jeg flyttede mine CD-drev's betegnelser tilpas langt væk,
så det ikke betød noget hvor mange partioner der fandtes på harddisken.
Jeg kan ikke huske hvor i windows det skal sættes, og jeg sidder i
øjeblikket ved en mac.
Prøv dig lidt frem.

Mvh
Andreas Ryge