Re: LINUX som router mellem PPP og lokalnet

Andreas Ryge wrote:

> Jeg prøvede det første i komandolinien, og vupti: LINUX routede som en
> gal! (Hurra!)
> Jeg indsatte linierne i /etc/rc.local og rebootede: NUL routing.
> Skal rc.local være eksekverbar???? Er det hvad jeg har glemt??

Hvilken linux distribution anvender du ?
Debian og vistnok heller ikke RH har en /etc/rc.local fil.

I debian er det /etc/init.d/network, og i RH er det
somewhere under /etc/rc.d/ .... eller /etc/sysconfig ?

Det skal helst ske efter at andre dele af netværk er opsat.

Vil man i Debian laver lokale ting, så kan man anvende
en fil under /etc/rc.boot/  (husk chmod +x)

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2