Re: Hjælp til Mail

Martin Garfield Rode Jørgensen wrote:

> Mit problem er at jeg kan godt sende en mail til en anden bruger på
> maskinen men den går på internettet det er jo ikke så godt, kan jeg ikke
> fortælle den at når det er til en intern bruger skal den ikke på nettet
> ??
Jeg ved ikke om du bruger sendmail eller qmail. Jeg har kun
eksperimenteret
med qmail, og der er det i hvertfald ikke noget problem.
Der definerer du en locals fil (/var/qmail/control/locals ved standard
installation), med de navne du vil behandle som interne.

> Andet problem. Jeg har internet ved teledk. idag men vil gerne flytte
> til image da jeg kan få stjerne domaine på mail (flere mail konto til en
> pop3 konto). er det muligt at få linux boksen til at sortere de mail de
> rigtige interne brugere, jeg har læst om fetchmail med kan ikke greje om
> den kan finde ud af at sortere mailen ( en mail til martin@xxxxxxxxx
> bliver lagt i martins inbox på linuxen)
Det firma jeg arbejder for har et stjerne domæne hos telemetro (et
totalt
MS baseret firma), men en pop-konto til *.*@vores-domaene.dk
Jeg bruger fetchmail til sortering, og jeg har skrevet følgende i min
fetchmailrc.

poll ip.paa.min.mailserver
        proto POP3
        envelope "X-Originally-To"
        localdomains sophusmedical.dk resussim.com:
        user "Me" password "Secret" is * here
        options forcecr fetchall

Bemærk linien X-Originally-To, som er den linie som redder showet, fordi
telemetro sætter denne linie på ved modtagelse af mailen. Dette er
testet
med BCC, CC og diverse mailling lister, og det virker fint.

Med venlig hilsen

Lars