Re: Win NT & Linux paa samme maskine

On Wed, 17 Feb 1999, Morten Olsen wrote:

>Som jeg forstår det, ønsker du noget lign. NT's bootloader med nogle
>linier man kan vælge imellem vha. piletasterne, right? Dette kan man
>ikke med lilo, SVJV. Jeg kan dog ikke helt se hvori problemet ligger i
>at skrive "dos", eller "linux" ved lilo: prompten, jeg formoder at det
>var det du mente når du skrev "skrive kommandoer". Desuden kan man jo
>vælge hvilket der skal startes op som default, dette kunne jo så være
>"dos".

Hvis du virkelig ved havd du gør, kunne du også prøve OS/2's bootmanager.
Den er også ganske smart.

Ulempen ved den er at den kræver sin egen pertition på 1 eller 2 MB. Men
den virker.

PAS PÅ med OS/2 iøvrigt. Husk at afbryde installationen når bootmanageren
er installeret. En hel OS/2 installation smadrer Linux.

/kristian

--
 Kristian Vilmann                    kristian@xxxxxxxx
 Skåne/Sjælland Linux User Group   http://www.sslug.dk