Re: Tal dansk, for sidste gang!

Ulrik Buchholtz wrote:

> Hermed gjort med næsten alle fontene... ;)
>   De fonte, som har danske tegn, har alle de danske tegn på samme
> pladser ---
> men, den standartfont jeg nu starter op med har de danske tegn, blot på
> nogle
> andre steder???

Kan det ikke tænkes at der er codepage xxx og latin1 fonte.
De har bestemt ikke placeret æøå de samme steder.

>   Det forstår jeg ikke. Skal jeg så lave en ny mapfil til den font som nu er
> standard

Jeg burger slet ikke mapfil, det forvirrer normalt mere end det gavner.

> og hvor consolgrafiktegnene er hvor de skal være?
>   Jeg forstår heller ikke, at jeg ikke kan finde den font, som nu er
> standard, der
> er ingen af de andre, som er så mystiske når man bruger dit charset.

Kan også være skærmkortets default ?

PS. Hvis du anvender mapscrn så er den beregnet på at flytte/ombytte
placeringen af tegn inden de havner på skærmen. Se man siden.
Jeg er dog normalt tilfreds med latin1 hele vejen (kbd+font) og uden mapscrn.

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2