Re: Sv: !!! VIRUS !!!

Frank Damgaard wrote:

> ikke jeg kan finde noget info om hvilke virus-scannere der fjerner
> den. Det var mest det jeg gik efter... ;-)
> ikke ret meget om virusen, kun at deres program kan fjerne den, og så
> er det ikke muligt at downloade programmet.

> Hvilken Frank ?
> Få dig et bedre email program, der er vist gået kludder i hvem du
> laver reply på :))
> (og linierne er for lange....)

<snip>

> --
> mvh Frank Damgaard
> frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2

Jeg sendte igår  en mail, der beskriver hvordan man *FJERNER*
virus/ormen, det skulle være piece of cake for en Linux-bruger (lidt
sværere for alm. Win brugere...) - gentaget kort her :

Se http://www.datafellows.com/v-descs/ska.htm - Kort forklaring på dansk
- frit oversat fra ovenstående :
I \Windows\System :
Check om filen WSOCK32.SKA findes - i bekræftende fald er maskinen
inficeret !
*Fjern* filerne : SKA.EXE + SKA.DLL + WSOCK32.DLL
*Rename* filen WSOCK32.SKA til WSOCK32.DLL
*Check* om du har en fil der hedder LISTE.SKA. Den kan i givet fald
indeholde adresser på dem Happy99.exe er sendt videre til ! Det vil være
høfligt at advare/hjælpe de pågældende !

Og hvordan *UNDGÅR* man sådanne vira/orme/trojanere  :

Man lader være med at *køre* alt det skrammel / tegnefilm / sjove
programmer man får med i sine mails, hvis man kan lære folk ikke at
*sende* dem, sparer vi ovenikøbet dyr download-tid !
Du behøver faktisk ikke/sjældent et antiviraprogram hvis du er lidt
kritisk med hvad du putter i maskinen...

Held og lykke - Preben
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe

http://www.pbb.dk    mailto:pbb@xxxxxx