Re: font størelser i netscape i X

In <7akqqa$892$1@xxxxxxxxxxxx> "Hans Henrik Jensen" <d961107@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg kan ikke få netscape til at vise alm. tekst på sites i en læselig
>størelse i 1024x768 .. jeg har prøvet at installere 100 dpi fonts og at
>sætte font størelsen op til 14 i netscapes preferences.. men mange sider
>specificerer selv font størelse så ...

Nej, det er et problem som skyldes at mange web-sites specificerer at man
skal bruge TrueType (Windows) fonte til at vise deres web-sider. Disse
fonte findes ikke standard på Linux, og i stedet får man så nogle små,
grisede erstatnings-fonte.

Den bedste løsning jeg har fundet er at installere en TrueType font-server
til X, så Netscape (og andre X programmer) kan bruge TrueType fonte. Selve
font-filerne kan man jo snuppe fra en Windows-maskine, eller downloade
hos Microsoft.

Der er en web-side på www.sslug.dk om dette emne - søg på "xfstt" eller
"TrueType"

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the