Re: RealTek 8129 .....

-== MaGiC ==- wrote:

> jeg er rimelig ny i linux verdenen.....
> og jeg kan ikke rigtigt få mit netkort til at du jeg har fået en ven til
> at installere 2.2.1 kernel'en ..
> men der kunne vi ikke vælge rtl8139 modulet ??.. .
> men altså i 2.0.36 kunne vi men netkortet ligger på io= b800 h  ? og
> irq= 11
> og på disketten  fra netkort producenterne kunne man ikke ændre på de
> instillingerne
> jeg kan ikke rigtigt få den til at erkende at jeg har det for jeg kan
> godt få det til at du med en insmod rtl8139 ( kernel 2.0.36 ) men så når
> [...]

Det er PCI , så den skulle gerne autodetektes med PCI-PnP,
så prøv at se med "cat /proc/pci | less" om kortet er fundet i PCI info.
Jeg er ikke klar over om man kan tilføje parametre til modulet.
Men du skal egentlig anvende "modprobe" til at loade og fjerne moduler
ikke de ældre insmod/rmmod tools.

At den forsvinder når du genstarter er ikke så underligt.
Start opsætningen skal tilpasses så den ved at modulet skal loades
efter boot. (distributionsafhængigt hvordan dette gøres)

PS.
Med mit ne2000 kort (Realtek 8029) får jeg med "cat /proc/pci":
  Bus  0, device   9, function  0:
    Ethernet controller: Realtek 8029 (rev 0).
      Medium devsel.  IRQ 15.
      I/O at 0xd800

> men det skulle da også virke med 2.2.1 ikk ??...

Det ville jeg antage, hvis ellers driveren er i kernen eller som module.

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2