Re: Tidsinställda kommandon??

On Fri, 19 Feb 1999, Johan Andersson wrote:

> Hejsan!!
>
> Jag undrar om det går att göra ett skript som utför ett kommando efter en viss tidsbestämelse?? Typ 12 minuter mellan
> varje gång den utför ett visst kommando??

Det er rimeligt nemt, f.eks. under bash:
while true; sleep 720 && ( ./mitjob & ) ; done &

Bemærk at jeg bruger ( ./mitjob & ) for at tiden det tager at køre
./mitjob ikke skal regnes med i den tid sleep sover. Tiden det tager at
starte ./mitjob i baggrunden bliver dog stadig regnet med, men det er
næppe over et sekund (idet det bliver sat i baggrunden omgående).

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
---