Re: X11 og 1024x768 (el. bedre)

On Sat, 20 Feb 1999, Janus N. Tøndering wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg kører pt. X11 i 800x600 af den simple grund, at hvis jeg sætter
> opløsningen højere, så virker det ikke.
> I 800x600 fungerer det uden problemer. Jeg har indtastet de korrekte
> hertz.
> De værste er, når jeg prøver at starte i 1024x768 - så slukker skærmen
> (APM) og Linux låser. Jeg bliver nødt til at hard resette for at
> fortsætte.
> Min skærm er en Hyundai DeluxScan 5870 og mit skærmkort Asus AGP-V3000.
>
> Nogen ideer?
>
> Mvh.
> [...]

Du skal (formentligt) bare sætte resfresh-raten ned... I din XF86Config
fil er der et eller andet sted 2 linier der beskriver den horisontale og
vertikale refresh-rate for din monitor, og hvis de er sat for højt, så kan
monitoren ikke følge med.
De to linier skulle se nogenlunde såddan her ud:

   HorizSync       30-94
   VertRefresh     43-160

Og det siger vel sig selv hvad de betyder... og det skal "bare" rettes til
så de passer til din monitor, man kan så komme ud for at man ikke kan
skifte til 1024x768, fordi de modelines der er i XF86Config ikke passer
til refresh-raten, for en´s monitor, og så skal man have fat i nogle andre
modelines... men mere om det hvis det bliver et problem..

BR Ralf