Re: Sv: Telnet fra RedHat 5.2

Det var da rart... Jeg kunne heller ikke tro på, at INGEN
havde ideer...

On Tue, 23 Feb 1999, Hans-Henrik Andresen wrote:

> Hej Ole,
>
> Har det ikke noget med hvilken term du sætter op ??
>
> hvad med
>
> $ set term/device=vt100

Ikke helt, men efter jeg så dit forslag, eksperimenterede
jeg lidt og fandt frem til

set term/eight

som (set her fra) virker.

Jeg havde sådan set regnet med at jeg kunne fortælle telnet
noget om systemet, jeg telnetter til, således at jeg ikke skal
skrive kommandoen hver gang.

Er det ikke muligt at lave et script, som starter telnet,
logger på VMS, og udfører en eller flere kommandoer, og
så overlader sessionen til brugeren? Jeg er naturligvis
klar over at et sådant script giver sikkerhedsmæssige risici.

> Hvilken VMS er det i øvrigt ??

Det er en OpenVMS version 7.1 så vidt jeg kan se.

Med venlig hilsen

Ole Kofoed Hansen