Re: Telnet fra RedHat 5.2

Ole Kofoed Hansen wrote:

> Jeg sidder her ved en RH5.2 maskine og telnetter til en VMS host.
> Paa RH kan jeg godt bruge danske tegn. Naar jeg bruger en "dum"
> terminal til VMSen kan jeg ogsaa bruge danske tegn.
>
> Men naar jeg telnetter fra RH til VMS bliver ae, oe og aa til f,x og e.
>
> Jeg har proevet at koere telnet -8, men det fik bare linieskift og den
> slags til at opfoere sig underligt, og gav ikke ae, oe og aa. Samme
> resultat gav den .telnetrc, som staar i Danish-HOWTO.

Telnet-client og server forhandler frem hvilken protokol der skal
anvendes (mindste fællesnævner). Ofte hjælper det at sætte den
ønskede terminaltype til en den anden ende også kender inden
man kalder telnet. (TERM variablen, f.eks.: export TELNET="vt100")

TERM="xterm-debian" kender den anden ende sikkert ikke, men f.eks. "xterm"
"vt100" eller lignende.
Det er dog ikke altid nok :( , her må du så evt. kigge på f.eks. "stty"
når du har telnet-forbindelsen.

--
mvh Frank Damgaard
frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx | frank@xxxxxxx |fido  2:236/15.2