Re: snavset fil system

En måde til at checke dit root-fs er flg:

Dræb alle processor der har åbne filer, brug evt killall5, eller init 1
(singleuser)

Remount din root-partition med "mount / -o remount,ro", så er den
readonly, det forhindrer at der er processer der kan lave noget som
helst ved partitionen imens man checker den for fejl... M$ har en lidt
anden approach, hvis filsystemet ændrer sig, starter de forfra... Dette
kan godt tage laaaaang tid under M$ på en stor partition...

Kør "e2fsck /dev/hda2"

Det letteste herefter er at reboote, eller kør "mount / -o remount,rw"
efterfulgt af "init 5"

Så skulle det forhåbentlig være løst...

MVH Jeppe Uhd