Glib??

Hejsan!!

Jag har försökt nu att kompilera glib 1.2.0 i flera timmar, men det fungerar inte.
Det kompilerar fint, och installeras fint (make install), men när jag ska konfigurera (./configure) gtk-1.2.0 sedan så
säger det att jag FORTFARANDE har glib-1.1.12.
Vad gör jag fel??
Jag gör så här när jag FÖRSÖKER installera glib: "./configure; make ; make install", och där kommer inte upp några
felmeddelanden, så jag tror att det fungerar, men gtk säger ändå att det är 1.1.12.

Några ide´er??

Om jag inte lyckas att kompilera det nu så tar jag till nöd-lösningen:  Var hittar jag glib 1.2 i rpm-format??
Hittar det inte på ftp.gnome.org eller ftp.gtk.org. Nån som vet var man kan hitta det??

--
||  Name:      Johan Andersson   |  Icq-Uin:   28572735           ||

Follow ups