Re: SV: SV: Samba - Mac-klient?

Oh näe sorry; Linux är en klart riktig server, fick för mig det handlade om
fildelade W95 eller nått annat bisarrt... :)

MacOS är litet oförtjänt illa beryktat i nätverk men det går att lösa. Bästa
sättet är att helt skippa AppleTalk (och istället köra IPX eller TCP/IP) men
Linuxkerneln (alla, men vad heter det i plural??? Kernlar...?) har ett bra
inbyggt stöd för AppleTalk så det är nog den enklaste/billigaste lösningen.
Eftersom Macen iallafall ska behandlas litet för sig (liksom alla andra OS
såklart) brukar det inte vara något problem att man får lägga upp en egen
zon för AppleTalk. Unvik hur som helst NT:ns inbyggda AppleTalk, den
suuuger... :(

/M