Re: Installation uden cdrom og netkort.

Karsten Bolvig <kbolvig@xxxxxxxx> writes:

> Hej igen
>
> Hvordan får man Linux ind på en bærbar uden hverken CD eller netkort???
>
> Kan man evt. lave noget ftp på paralelporten til en anden Linux, hvor der
> ligger en installation.

Jeps. Det er lige hvad der skal til.

Først finder du et kabel af typen Laplink (mener jeg det hedder)
Jeg mener at have set det til ca. 150 i en computerforetning - Ret dyrt syn's
jeg. Ellers lav det selv.

Vælg ftp eller NFS installation. Når installationen fejler og siger den ikke
kan finde et net kort får du mulighed for selv at vælge. Her skal du finde
noget der hedder PLIP - som netop er netværk over parallel porten.

Du skal også sætte din gamle linuxbox op, så den kender til den bærbare's
IP nummer og så skal du have PLIP kørende på den 'gamle'.

Du kan læse mere om PLIP i PLIP-HOWTO'en (eller er det en mini-howto).

God fornøjelse

/Jakob

--
Jakob Goldbach