RE: X-Tegnsæt i Linux-Mandrake forsvinder (was: Linux-Mandrake)

Hej!

Det irrieterende problem med at X-serveren altid kører med US tastatur
efter reboot havde jeg også med Mandrake 5.3 (Festen).

Dvs. indtil jeg oprettede filen /etc/sysconfig/i18n med:

/etc/sysconfig/i18n:
--

LANG=dk

--
Erstat ovenstående med det ønskede tastaturlayout. "dk" for dansk etc.

Mandrake har lavet en lidt pudsig(?) rettelse i /etc/rc.d/rc.sysinit,
der ændrer tastaturlayout i XF86Config til "", hvis ikke LANG variablen
er defineret i forvejen - eller denne er forskellig fra tidligere
tastaturlayout i XF86Config.

Da jeg fandt ud af det - slog det mig at der vist står et eller andet
inde på Mandrake's side, at mange forskellige locales
(sprog-indstillinger) understøttes - men at man selv skulle sørge for at
gøre dette... måske er det ovenstående der menes - eller en tilsvarende
(måske mere autoriseret?) måde at gøre det samme.

Mvh.
Henrik
--

| Henrik Fjorback                   |  Speaking for no one  |