re: Daild

On Wed, 3 Mar 1999 12:05:29 +0100
"digitalblasphemy" <digitalblasphemy@xxxxxxxxxxxx> wrote:

>Jeg sidder her med en ny installeret linux box.. suse 6.0 men jeg har
>konfigureret en ppp men hvordan helv.. ringer man op ?. .
>har kigget lidt på daild.. men jeg kan ikke få det til at virke..
>men hvad kan en server IP være ?.-

Af din E-mail kan jeg se, at du må bruge TeleDanmark internet.
I SuSE bruger du jo YAST til opsætning af Linux og dermed også til PPP -
jeg regner med, at du har installeret suseppp og fundet ud af, hvor du
sætter ppp netværk op i YAST.

Jeg har gjort det, at jeg lavede en kopi af een af de hold af
script-filer, der ligger i henholdsvis /root/share/suseppp/cf og
/root/share/suseppp/chat - jeg tror, at det var t-online filerne jeg
kopierede til tdk filer.

I YAST vælger du derefter tdk filerne ved at trykke F3 i PPP
installationsprogrammet - du udfylder de relevante ting så som login id,
password, telefonnummer mv., men den mest interessante linie er PPP
Options, hvor jeg har skrevet:
noipdefault defaultroute asyncmap 0 novj noccp ipcp-accept-local
ipcp-accept-remote debug

Jeg har et Zyxel Omni.net ISDN modem - ved almindelig "rigtigt" modem
behøver du ikke novj og noccp !

Mvh.
Leif