Re: Ændring af sendmail From header

On Wed, 3 Mar 1999, Allan Nielsen wrote:

> Jeg har brug for råd fra en sendmail-guru!
> Jeg prøver at ændre from-headeren øverst i headeren, da sslug afviser min
> mail da den adresse der står der ikke er meldt på listen. Jeg er meget tæt
> på at skifte til qmail istedet, men det er efterhånde en principsag ;o)
> det skal sgu kunne komme til at virke...
>
> Headeren nu:
> ---
> From: Allan Nielsen <an@xxxxxxxxxxxxxx>
> ---

Jeg tror det er som det skal vaere. Den foerste "From " header er noget
dit mail-leveringsprogram indsaetter - fx. fetchpop eller deliver eller
procmail, naar mailen ankommer i mailboksen. Det bruges blot til at se
hvornaar hver mail starter - SSLUG faar den slet ikke at se, den
eksisterer kun i din mailboks.

Det anden From: header er den "rigtige" mail header og den er jo rigtig?

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <erw@xxxxxx>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE