Opsætning af "xwinhome environment"

Kære SSLUG

Jeg er en ny bruger af Linux og har problemer med at opsætte "xwinhome
environment". Jeg har fornyelig installeret Redhat 5.2 (for 4 gang) og
derefter XFree86 3.3.3.1 for at understøtte mit Matrox mystique(220)
grafikkort.

Hver gang jeg prøver at køre XF86Setup kommer beskeden: kan ikke se om
XFree86 er korrekt installeret, setup dit "xwinhome environment". Jeg har så
brugt xf86config til at sætte mit system op, men køre nu med en opløsning på
340x320 på fvm2 -surt show.
Hjælp mig med at få XF86Setup til at køre.

Endnu mere surt er at jeg ikke finde driveren "mga1164sg" for mystique(220)
i grafikkort listen under kørslen af xf86config (efter 3.3.3.1 var
installerede), selvom det fremgår af README.MGA at den bør være der. - Er
der noget i har oplevet ?
(Andre nyere grafikkort som Matrox G100 og G200 er på listen, så det virker
som XFree86 3.3.3.1 er blevet korrekt installeret)

Jeg bruger nu mga1064sg driveren for det gamle Matrox mystique kort. Det
virkede fint under Redhat 5.2 og i opløsninger 1024x768 for både KDE og
fvm2, men kunne tilsyneladende ikke køre Quake2 i højere opløsninger end
340x320, så derfor valgte jeg at installere Xfree86 3.3.3.1 - Som har givet
mig disse problemer.

Jeg håber på at når XF86Setup kommer op at køre at jeg så kan finde
mga1164sg driveren i grafikkort listen.

Venlig hilsen

Christian Høier