Re: ISDN erfaringer

Jakob Vernersen wrote:

> Jeg står midt i en ISDN konvertering, og skal investere i en adapter. Er
> der nogen, der har nogle gode forslag? Det jeg har brug for er:
>
> - Ekstern adapter
> - A/B adapter indbygget
> - Kompatibilitet med Linux (selvfølgelig)
>
> Håber nogle kan hjælpe mig :-)

1) dk.teknik.telefoni.isdn er god at gølge
2) der er et par faq's om ISDN, se links nederst på
   http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html

Jeg ved at både Zyxel Omninet +/LCD og Eicon Diva virker,
og begge giver 2 stk analog adapter til analog telefon/fax/modem.
Da der er eksterne  virker de fleste der kobles på serielport.
Der findes enkelte modeller med et besynderlig CAPI interface
som ofte kun virker til Windows.

Der er nogle mindre tekniske forskelle mellem Zyxel og Eicon Diva.
Specielt: Eicon Diva har max. 230400 bps, Zyxel Omninet+ 460800,
og Eicon Diva har ikke X75 protokol som anvendes til en del
fidonet-BBS'er i europa.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2