Re: 1024x768@85hz

Brian Graversen wrote:

> Hejsa,
>
> min skærm vil ikke køre ved den nævnte opløsning og
> frekvens, jeg har en
>
> AOC 7Glr, som iflg. manualen kan klare en hor. på 31.5-85 Khz
> og en vertikal på 50-130, men hvis jeg indtaster de tal,
> flimrer min skærm vildt (min skærm kører ved 99hz, tror ikke
> det kan være sundt), jeg har nu sat den til 31.5-70 hor.
> og det virker fint, men jeg for kun 75hz ud af det i 1024x768,
> er der nogen der har en XF86Config fil hvor skærmen kan køre
> 1024x768@85hz, som jeg må låne,
>
> mvh

> [...]

Hej Brian,

på :
http://www.sunsite.auc.dk/ftp/pub/os/linux/redhat/updates/5.2/i386/

kan du finde nye X servere (nu ved jeg jo ikke, hvilken version du kører
med), for med den nyeste 3.3.3.1 følger der et setup program, som er
ganske udmærket!

Du skal downloade den X server, som passer til dit kort, foruden VGA16
servere (som bruges af setup programmet) og så XFree86-XF86Setup-3.3.3.1

Installer dem med rpm -U ...

og kør så XF86Setup.

Her kan du vælge en masse indstillinger, og når X serveren så er valgt,
kan du få programmet til at køre xvidtune (det kan du egentligt også
gøre manuelt), for at ændre på dine modelines (dem der står i
XF86Config). Setup programmet gemmer disse indstillinger automatisk, og
så burde du være kørende.

Prøv det!
Falko