Oprydning efter installation af RH5.2

Hej Alle!

Jeg er ny Linux bruger (ca. 1 uges erfaring) og har med stor begejstring installeret RH5.2 på en ledig disk i min PC.

Jeg blev så overvældet af det store software udbud i sådan en RH5.2 distribution så jeg valgte at tage hele gøjemøget. Siden hen var der andre ting på diskene jeg installerede bare for at se om jeg kunne. OK jeg har ikke fået nogle ubehagelige meddelelser eller mærkelige fejl endnu, men jeg kunne godt tænke mig at rydde lidt op. Jeg har brugt RPM til at fjerne en del af de unødvendige spil og lignende, men der er stadig en hel del jeg godt kunne tænke mig at rydde op i. F.eks er det vel ikke nødvendig at ligge inde med hele kernel sourcen når den er compilet? Eller?
Er der noget sted sådan nogle retningslinier eller gode råd til hvad man kan slette uden fare for at det hele går i kage, hvis man ønsker lidt mere plads.?

Jeg (som så mange andre sikkert også) kan jo ikke lade være med at skæve til hvad det er vi forlader når vi træder ud fra den 'sikre' win95-platform og skal til at lære at svømme selv;-)))) F.eks. er der jo et udmærket program som hedder Uninstaller fra MicroHelp som også har nogel gode forslag til hvilke backup-filer og help filer og en masse andet redundant fyld man kan slette, men stadig med den mulighed at kunne restore en backup hvis noget skulle gå galt.   -Er der mon sådan et smart program til Linux installationer???

Pyha sikken en masse man kan få spurgt om!!!

MvH
Martin Bolbroe
schaefer@xxxxxxx

Follow ups